22 maja, 2024

Piesze codzienne spacery w ciągu całego roku, a w szczególności/ w okresie całodziennych wypoczynków, mają olbrzymie znaczenie w walce ze zmęczeniem. Oczywiście, trasa spacerów powinna w miarę możności przebiegać tam, gdzie nie występują zanieczyszczenia powietrza. Spacery należy oceniać ilością wysiłku, biorąc pod uwagę zarówno wzniesienia, jak i tempo marszu. Należy wprowadzać planowe zmiany: zmieniać tempo poruszania się, długość trasy, kontrolować osobiście technikę ruchów podczas marszu. Możemy wyróżniać dwa rodzaje spacerów pieszych: Spacery krótkotrwałe odbywamy w tempie stosunkowo szybkim, wykonując energiczne ruchy rąk, pamiętając przy tym o rytmicznym oddychaniu. Spacery te powinny odbywać się na drodze wygodnej i dobrze znanej. Podczas krótkich spacerów nie należy rozmawiać, aby nie przeszkadzać sobie w rytmicznym oddychaniu. Oddychać należy przez nos. Spacery dłuższe, na przykład pozamiejskie, zaleca się odbywać po trasach mało znanych lub-wyróżniających się malowniczością krajobrazu. Pożądany jest tutaj współtowarzysz spaceru. Czas trwania spaceru: jedna do trzech godzin. Najlepszą porą są godziny przedwieczorne lub ranne. Spacer taki, poza innymi korzyściami, doskonale wpływa na układ nerwowy.

  Zima potrafi wymęczyć

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *